Pedagog szkolny

mgr Agnieszka Langkamer

 

 HARMONOGRAM DYŻURÓW PEDAGOGA od 2.11.2020r.

Poniedziałek

9.00 – 13.00 dyżur w szkole

Wtorek

8.00 – 12.00 dyżur zdalny

Środa

9.00 – 14.00 dyżur zdalny

Czwartek

9.00 – 14.00 dyżur w szkole

Piątek

10.00 – 14.00 dyżur zdalny

 

STOP CYBERPRZEMOCY!!!

Drodzy Uczniowie czas izolacji sprzyja zwiększonej aktywności w Internecie, dlatego tym bardziej bądźcie czujni i reagujcie na wszelkie przejawy cyberprzemocy:

  • ośmieszanie, obrażanie, straszenie, nękanie czy też poniżanie kogoś za pomocą Internetu, albo telefonu komórkowego
  • podszywanie się pod kogoś w portalach społecznościowych, na blogach, wiadomościach e-mail lub komunikatorach
  • włamanie się na czyjeś konto (np. pocztowe, w portalu społecznościowym, konto komunikatora) 
  • publikowanie oraz rozsyłanie filmów, zdjęć, albo informacji, które kogoś ośmieszają
  • tworzenie obrażających kogoś stron internetowych lub blogów
  • pisanie obraźliwych komentarzy na forach, blogach, portalach społecznościowych

 Jeśli doświadczacie któregoś z nich, postępujcie wg wskazówek:

  • powiedzcie o tym zaufanej osobie dorosłej - z jej pomocą będzie Wam łatwiej poradzić sobie z tą sytuacją
  • postarajcie się nie kontaktować ze sprawcą cyberprzemocy i nie odpowiadać na jego zaczepki, dzięki temu unikniecie prowokowania go do dalszych działań
  • zachowajcie wszystkie dowody cyberprzemocy - nie kasujcie smsów, e-maili, rozmów na czatach lub komunikatorach
  • jeśli ktoś dokucza Wam na jakiejś stronie WWW, zróbcie zrzut ekranu - aby zachować to, co widzicie na ekranie, wciśnijcie klawisz "PrintScreen" (Prt Sc), a następnie otwórzcie program tekstowy (np. Word) lub graficzny (np. Paint) i wklejcie tam screen, naciskając jednocześnie klawisze "Ctrl" i "V". Pamiętajcie, aby zapisac plik!
  • pamiętajcie, sprawca cyberprzemocy nie jest bezkarny, oto skutki prawne:

https://www.youtube.com/watch?v=d-ME7clmzIk

https://www.youtube.com/watch?v=_8HEIhHqfCQ

Jeśli jesteście świadkami cyberprzemocy:

  • nie przesyłajcie dalej ośmieszających wiadomości
  • pomóżcie pokrzywdzonej osobie poprzez poinformowanie kogoś dorosłego o jej sytuacji.

 

Zastanówcie się, zanim udostępnicie informacje o sobie innym! - pobierz

 

https://www.youtube.com/watch?v=XMcr2-Ke3I4

https://www.youtube.com/watch?v=PjgRYQRhFQ4

ulotka dla rodziców - pobierz

Więcej materiałów na temat bezpieczeństwa w sieci i nie tylko znajdziecie w zakładce „pedagog szkolny”.

Drodzy Uczniowie, czas obostrzeń i izolacji wymaga od wszystkich dobrej organizacji czasu, na pewno większość z Was wypracowała swoje metody zarządzania czasem i świetnie radzi sobie w nowej sytuacji. Jednak warto sprawdzić czy nie da się jeszcze lepiej gospodarować swoim czasem. Służy temu analiza SWOT, która polega na rozpoznaniu swoich mocnych i słabych stron oraz wynikających z nich szans i zagrożeń. Dzięki niej odpowiecie sobie na pytania:
1. W jaki sposób mogę wzmocnić swoje mocne strony osłabiając przy tym słabe?
2. W jaki sposób mogę wyeliminować zagrożenia dzięki wykorzystaniu szans?
3. Jak dzięki mocnym stronom mogę wykorzystać szanse?
4. W jaki sposób słabe strony mogą wzmocnić zagrożenia?

Do pobrania:

psychozabawa pozwalająca lepiej rozpoznać swoje mocne strony - pobierz (zał.1)

analiza SWOT - pobierz (zał.2)



Przedłużający się czas epidemii to niewątpliwie trudny czas wpływający na obniżenie nastroju a nawet skutkujący depresją. W sytuacji przedłużającego się spadku nastroju i apatii warto sprawdzić czy to symptomy depresji. Można do tego wykorzystać skalę depresji Becka. To wstępny test, który można samemu przeprowadzić w domu, by zorientować się, czy gorszy nastrój jest chwilowy, czy może należy skorzystać z fachowej pomocy.

Do pobrania:

skala depresji Becka - pobierz (zał.3)

ulotka - pobierz (zał.4)

 

Czas pandemii sprzyja zwiększonej aktywności w Internecie, jak zrobić to bezpiecznie i odpowiedzialnie, jak uniknąć zagrożeń i nie pozwolić się wykorzystać oszustom? Poniżej znajdują się linki do materiałów poświęconych tym problemom:

Filmy dla uczniów i do wykorzystania na godzinach wychowawczych

https://www.edukacja.fdds.pl/06a0dcbb-10d3-4e00-9f5e-a7844e3b3823/Extras/na-zawsze.mp4 - prywatność a portale społecznościowe

https://www.edukacja.fdds.pl/ae579dae-66d6-4ffe-a057-70b7431ccc40/Extras/historia-julki.mp4  - prywatność a portale społecznościowe, kontynuacja filmu "Na zawsze", cz.1

https://www.edukacja.fdds.pl/5e84f3d7-1d2e-48a8-a7fa-7c01ce4e6944/Extras/historia-mateusza.mp4  - prywatność a portale społecznościowe, kontynuacja filmu "Na zawsze", cz.2

https://www.edukacja.fdds.pl/d43be140-c643-4589-b07f-c086b5710202/Extras/naduzywanie.mp4  -prezentacja

 

Linki do filmów poświęconych innym problemom nastolatków

http://edukacja.fdds.pl/9f9ba5e8-7d78-4cb1-9fdd-4ac126d38346/Extras/Historia-Jaska.mp4  - problem przemocy w rodzinie

http://edukacja.fdds.pl/50514240-7b92-4d89-aea3-ad44f3b48f0e/Extras/szkola_historia_Magdy.mp4  - problem przemocy rówieśniczej

https://www.edukacja.fdds.pl/fa341e60-23cf-442e-b2f9-192951cdf339/Extras/dowod_milosci.mp4  - młodzieńcza miłość